דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד להתלבש לפגישת מכירה ? האם יש קוד לבוש להצלחה במכירות ? התשובה היא : כן ! מה שאתם לובשים קשור ישירות להצלחה שלכם במכירות 

מאת    [ 10/02/2013 ]

מילים במאמר: 675   [ נצפה 3570 פעמים ]

להמציא את עצמך מחדש - חלק III

כשכתבתי לראשונה את המאמר, "להמציא את עצמך מחדש - חלק I", לא ידעתי שיהיה לו המשך ובוודאי גם לא חלק שלישי. בעודי חושב על איך אני מקדם את חיי וממציא את עצמי מחדש, חשבתי גם כיצד אני יכול באותה עת, להאיר גם את דרכם של אחרים. וזה פשוט: אתאר את דרכי החדשה.

וכך אמר ג'יימס אלן בספרו "האדם כיציר מחשבותיו": כישות של כוח, תבונה, ואהבה, וכאדון של מחשבותיו, אדם מחזיק במפתח לכל מצב, ומכיל בתוכו את האמצעים הדרושים להתמרה ולחידוש, באמצעותם יוכל לעצב את עצמו כרצונו (ההדגשה שלי).

הפעם אני מדבר על אחד האמצעים הדרושים. על המסר הלא מילולי שאנו מעבירים. כאנשי מכירות אתם בוודאי כבר יודעים שברשותכם שניות בודדות כדי לסגור עסקה. אותן שניות ראשונות הקריטיות כל כך להצלחתכם, מושפעות לא רק ממילותיכם ושפת גופכם אלא גם מלבושכם.

95% מגופנו מכוסים בפרטי לבוש כאלה ואחרים ולכן גם הדרך בה אנו מתלבשים ומעטרים את חלקי הלבוש משפיעה במידה רבה על הרושם הראשוני. ולכן, לחלק זה אני קורא "המצא את עצמך מחדש - התלבש להצלחה".

אם ננתח את דבריו של ג'יימס אלן, נבין כי בידינו הבחירה להשתמש בכל האמצעים הדרושים כדי להצליח ובכלל זה גם הבחירה של האמצעי הכי מובן מאליו, הלבוש. לפני שהכרתי את תחום המכירות ולפני שהבנתי את הקשר של קוד הלבוש להצלחה התלבשתי בצורה שהייתה נוחה לי. בג'ינס וב-T-Shirt (עם הזמן עברתי לחולצה מכופתרת). קוד לבוש זה תאם אז את הערכתי העצמית באותה תקופה אך בהחלט לא את מטרותיי.

היום אני יודע שקוד הלבוש הוא לא רק המפתח להצלחתנו כאנשי מכירות אלא גם להצלחתנו בכל תחום. קוד לבוש הוא מסר לכל דבר ועניין. ג'ינס וחולצת טריקו משדרים, מה לעשות, חוסר רצינות ("הוא כנראה לא איש עסקים!") ואילו חליפה עסקית משדרת עסקים ("WOW, מעניין באיזה תחום הוא עובד?"). זה כל כך פשוט וללא מילים.

הרושם הראשוני שאתה, כאיש מכירות, עושה על הלקוח הפוטנציאלי שלך הוא גם גזר הדין שלך: ההחלטה שלו לקנות ממך או לא מתחילה בלבוש שלך ולמעשה כשתקבל אחריות מלאה על חייך ולדרך שבה אתה מתלבש לעסקים ואף בחיי היומיום. במובן מסוים, לקיחת אחריות, בצורה שאני מדבר עליה, פירושה, להתלבש תמיד כאילו אתה הולך לפגוש את הלקוח שיוציא לך הזמנת ענק וללא וויתור. למשל, בדרכך לסופר יש הרי סיכוי שתפגוש אדם מעניין שיכול להיות לקוח שלך. לבוש ג'ינס וחולצת טריקו, בוודאי שלא ישרתו אותך באותו מעמד או פגישה.

מאז שהבנתי (בעזרת מנטור שהיה לי) את השפעת הלבוש על ההערכה העצמית שלי ואת השפעתה על הצלחתי, שיניתי את קוד הלבוש שלי ואני לבוש אחרת בצורה שמשדרת רצינות ובכך, כפי שאומר ג'יימס אלן: "אני מחזיק במפתח לכל מצב" בהיותי מוכן לעשות פרזנטציה בכל רגע נתון. אז גם על בסיס דבריו אלה אני יודע לומר שיש לנו את היכולת להמציא את עצמנו מחדש בכל מצב וכל אימת שנרצה ונבחר בכך.

להמציא את עצמך מחדש והתלבש להצלחה פירושו לאמץ לעצמך קוד לבוש שמשדר עסקים בכל רגע נתון.

לגבר (ביומיום):

מכנסיים (עם חגורה) וחולצה מחויטים בצבעים תואמים, רצוי מעט או ללא תכשיטים.

שיער מסודר, מגולח, ציפורניים גזוזות ונעליים מצוחצחות.

לפגישה, כתלות בלקוח שלך, רצוי ללבוש חליפה.

 

לאישה (ביומיום):

בהיותי גבר, אינני מתיימר לדעת על קוד הלבוש הנשי אך ברור לי שהוא צריך להיות עסקי ולא משדר מיניות. לפגישה, רצוי ללבוש חליפה עסקית.

 הבעיה העיקרית בלבוש הנשים היא שנשים חשופות לשינויי האופנה יותר מאשר גברים. כתוצאה מכך, הן חשות שהכל משתנה ובמהירות. אכן, השינויים באופנת הנשים הם מהירים. אלה החיים אך בהחלט ניתן להסתגל ולמצוא את הלבוש הגנרי שאינו משתנה במהירות האופנה.

 כפי שניתן להבין, קוד הלבוש תלוי במאפייני הסביבה שלכם ובמטרותיכם. ככל שהסביבה שלכם היא בלתי פורמאלית, קוד הלבוש יהיה פחות פורמאלי אך בהחלט לא ג'ינס וחולצת טריקו. ומיותר לציין, לבוש מגוהץ.

הצלחה במכירות - קוד לבוש !

 

הכותבים הינם מאמנים עסקיים ומנחי קורס מכירות בית הספר למכירותstart2sell




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב